2de verslag 15-01-2014: Puerto Natales - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Francine Bleeker-Schutte - WaarBenJij.nu 2de verslag 15-01-2014: Puerto Natales - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Francine Bleeker-Schutte - WaarBenJij.nu

2de verslag 15-01-2014: Puerto Natales

Door: Francine

Blijf op de hoogte en volg Francine

15 Januari 2014 | Nederland, IJsselstein

Hallo allemaal,

Wat is dit toch een geweldige vakantie!  De combinatie van mooi weer, grote afwisseling en een geweldige service. Het kan niet op.

Maar ik ga door met waar ik gebleven ben.

Vrijdag 10 januari:
Met een  busje gaan we (10 internationale mensen) de 7 meren tocht rijden  (camino de los siete Lagos) van San Martin de los Andes naar San Carlos de Bariloche. Het is prachtig om te zien ; die bergen die op de top bedekt zijn met sneeuw en die blauwe meren, watervallen en lupines!
Bariloche is bij ons koninklijk huis ook bekend, want Maxima en Alexander hebben er wel eens geskied. En de broer van Maxima heeft er een restaurant. In Bariloche  logeer ik in het Kenton Palace wat een mooi hotel is met een heerlijk ontbijtbuffet. Bariloche staat bekend om z'n chocolade en dat is ook te zien ook. Een chocolade fabriek en warenhuizen met chocolade waarin het hartstikke druk is met  chocolade etende  en kopende mensen. Verder ligt Bariloche  aan het meer van Manuel Huapi en wordt het Argentijnse Beieren  of  klein Zwitserland genoemd gezien de Zwitserse chalets en de chocolade. Er lopen zelfs Sint Bernardus honden rond met tonnetjes om hun hals met de namen Mozart en Beethoven.
's  avonds is het gezellig op straat met optredende zangers, bandjes en acteurs. Het is hier nog lang licht tot 21.30 uur.

Zaterdag 11 januari:
Vandaag heb ik een rustdag in Bariloche. Ik wandel wat op de boulevard langs het meer en lees wat. Ook heerlijk in het zonnetje, al moet je wel oppassen voor verbranden door die felle zon. Daarnaast had ik tijd om wat foto's op mijn weblog te zetten in het enige internet café van de stad.

Zondag 12 januari:
Vandaag ga ik de vulkanen en meren bekijken vanaf het water via een meren cruise ( cruze Lagos) vanaf Bariloche (Argentinie) naar Puento Varas (Chili). Prachtig!  Kleine stukjes moeten we rijden met een bus om weer verder te gaan met een andere boot op een ander meer (Todos los Santos). Erg afwisselend met zelfs onderweg een grensovergang waar je weer een stempel kreeg in je paspoort. Ik maak ook leuke contacten met Chilenen en Argentijnen. We bezoeken ook de Petrohue watervallen en hebben een mooi uitzicht op de Osorno vulkaan.
Om 20.30 uur komen we aan in Puerto Varas waar ik logeer in hotel Casa Kalfu.

Maandag 13 januari:
Vandaag bekijk ik Puerto Varas aan het Lago Llanquihue wat het 3de grootste meer is van Zuid Amerika met een prachtig uitzicht op de Osorno vulkaan.  Het is een beetje toeristisch. Al lopende kom ik langs het hospitaal Alemana en ik kan het niet laten om er naar binnen te gaan. Het lukt mij zelfs om de fysiotherapie afdeling (kinesiologie) te bezoeken en een praatje te maken met een collega. Het is hier wel een beetje primitiever dan bij ons, maar dat weet ik inmiddels al lang door mijn ervaringen in zuid Amerika als vrijwillige fysiotherapeut. Ook hier is het zonnig en zo'n 25 graden.

Dinsdag 14 januari:
Vandaag is een reisdag. Eerst met de taxi naar de luchthaven van Puerto Montt, vervolgens vliegen in 1,5 uur naar Punta Arenas en daarna met de bus in 2,5 uur naar Puerto Natales. Op de luchthaven kom ik diverse mensen tegen die ik eerder ontmoet heb op andere excursies of hotels.
In Puerto Natales logeer ik in hotel If Patagonië.
Het is hier regenachtig en er staat veel wind en 15 graden. Dit deed me weer meteen aan het koude Nederland denken en wist ik meteen weer waarom ik graag in die periode weg wil.

Woensdag 15 januari.
Vanmiddag begint de 5 daagse tocht " Torres del Paine". Het is wat bewolkt , maar er staat gelukkig minder wind dan gisteren. Mijn rugzak staat ingepakt en als het goed is wordt ik zo opgehaald. Hoe het het zal zijn krijgen jullie te horen in mijn volgende verslag.

Ik heb trouwens erg veel plezier van mijn tablet aangezien de meeste hotels wifi hebben. En het lukt prima om de verslagen op Evernote te zetten (dank aan Elwin).

Bedankt voor al jullie enthousiaste reacties!!

Groetjes van Francine



  • 15 Januari 2014 - 15:45

    Erwin:

    Geweldig. Het klinkt wel alsof je ontzettend druk bent:-) Leuk om ook je foto's te zien. Helemaal te gekke foto's van de vulkaan en het sleetje naar beneden:-)

    Geniet ervan!

    Groet,

    Erwin

  • 15 Januari 2014 - 16:12

    Henri En Lidy:

    Hi lieve Francine,
    Oooohhh wat leuk die St. Bernard honden en de chocolade fabriek! Heb je Sjakie nog gezien ha, ha, ha! Prachtige foto's met de blauwe luchten en de bijbehorende weerspiegeling in de meren. In het echt moet het adembenemend zijn! Heerlijk om het allemaal mee te kunnen maken en jou te volgen!
    Vandaag hier een regendag! De winter blijft, vooralsnog, uit!!!!!! Maar bij jou is het zeker beter!
    Fijne voortzetting van jouw avontuur!

  • 15 Januari 2014 - 16:27

    Sytse En Greet:

    Wat geweldig allemaal en wat een mooie foto's.
    Je hebt al heel veel gereisd, maar volgens ons wordt dit toch wel de reis van je leven.
    Blijf genieten.
    Met lieve groet,
    Sytse en Greet

  • 15 Januari 2014 - 16:46

    Paul En NRdy:

    Wat een mooi verslag en de foto's erbij maken het compleet. Zeker die van alle chocola. Heerlijk! Maar goed dat ik er niet was, dat was beslist fout gegaan. Geniet er maar lekker van.
    Groetjes van Paul en Nardy

  • 15 Januari 2014 - 18:03

    Arjan:

    Hoi Francine,
    Leuk om te lezen. Vorige week heb ik de aflevering van Erica op Reis gezien vanuit Patagonië. Zij was ook in Bariloche. Prachtig daar!
    Groet,
    Arjan

  • 15 Januari 2014 - 18:33

    Ineke:

    Erg leuk, Francine, je zo te volgen, het geeft mij ook een beetje vakantiegevoel :)
    Een enorm goed voorbereide onderneming. Je kunt strak wel een reisbureau beginnen voor alle enthousiaste mee-lezers. Zet het voort, geniet, dan doe ik het ook!.

  • 15 Januari 2014 - 18:54

    Frans:

    Hoi Francine, ziet er geweldig uit.
    Leuk dat het zo goed bevalt. Je mag een beetje zon en vakantiegevoel deze kant opsturen, ben ik wel aan toe.
    groetjes Frans

  • 15 Januari 2014 - 19:14

    Jacqueline:

    Hallo Francine,

    Zo te lezen heb je het goed naar de zin,fijn hoor.
    Het is mooi om te genieten en vakantie te hebben in plaats van werken.
    De volgende keer zou ik wel met je mee willen om al dat moois te zien,en dan met zulk goed weer.
    Ook leuk te lezen,dat je gebruik maakt van een tablet,heel gemakkelijk.
    Hier is het nat en koud,dus blijf nog maar even weg.
    We wensen je nog een heel plezierige tijd en tot horens,
    groetjes Henk en Jacqueline

  • 15 Januari 2014 - 19:24

    Els En Louis:

    Wat een verhalen.Het duizelt ons, al die namen van plaatsen, gebergten, meren, vulkanen etc. Geniet daar in het uiterste zuiden van Latijns Amerika, enneh.......als we het zo lezen lukt dat zeker.
    Liefs van Els en Louis

  • 15 Januari 2014 - 21:16

    Yonne:

    Hai Buurvrouw, de verhalen zijn prachtig. Het is hier inderdaad druilerig dus geniet van het mooie weer. Groetjes Yonne


  • 16 Januari 2014 - 10:31

    Ria S:

    Hallo Francine,
    Wat een aanstekelijke verhalen en foto's Toevallig had ik de uitzending van Erica op reis gezien in Argentinie, dus dat maakt het nog leuker. Nog veel plezier, Ria S

  • 16 Januari 2014 - 12:03

    Babs En Roy:

    een boeiend verhaal om jaloers te worden. Gelukkig loopt alles op rolletjes. Goede voorbereiding is het halve werk, jou wel toevertrouwd!!!Houden zo! Je zult uitgebreid besproken worden op de Bleekerdag a.s. zondag en we toasten op je .Lieve groet Babs
    p.s. mooie foto's

  • 16 Januari 2014 - 20:28

    Adri Luijpers:


    Hallo Francine,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat je allerlei verschillende mensen ontmoet.
    Een prachtig reisverslag . We volgen je met veel plezier.

    Lieve groet Theo Adri







  • 16 Januari 2014 - 20:28

    Adri Luijpers:


    Hallo Francine,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat je allerlei verschillende mensen ontmoet.
    Een prachtig reisverslag . We volgen je met veel plezier.

    Lieve groet Theo Adri







  • 16 Januari 2014 - 20:28

    Adri Luijpers:


    Hallo Francine,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat je allerlei verschillende mensen ontmoet.
    Een prachtig reisverslag . We volgen je met veel plezier.

    Lieve groet Theo Adri







  • 16 Januari 2014 - 20:28

    Adri Luijpers:


    Hallo Francine,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat je allerlei verschillende mensen ontmoet.
    Een prachtig reisverslag . We volgen je met veel plezier.

    Lieve groet Theo Adri







  • 16 Januari 2014 - 20:28

    Adri Luijpers:


    Hallo Francine,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat je allerlei verschillende mensen ontmoet.
    Een prachtig reisverslag . We volgen je met veel plezier.

    Lieve groet Theo Adri







  • 16 Januari 2014 - 20:29

    Adri Luijpers:


    Hallo Francine,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat je allerlei verschillende mensen ontmoet.
    Een prachtig reisverslag . We volgen je met veel plezier.

    Lieve groet Theo Adri







  • 16 Januari 2014 - 20:31

    Adri Luijpers:


    Hallo Francine,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat je allerlei verschillende mensen ontmoet.
    Een prachtig reisverslag . We volgen je met veel plezier.

    Lieve groet Theo Adri







  • 16 Januari 2014 - 20:31

    Adri Luijpers:


    Hallo Francine,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat je allerlei verschillende mensen ontmoet.
    Een prachtig reisverslag . We volgen je met veel plezier.

    Lieve groet Theo Adri







  • 16 Januari 2014 - 20:31

    Adri Luijpers:


    Hallo Francine,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat je allerlei verschillende mensen ontmoet.
    Een prachtig reisverslag . We volgen je met veel plezier.

    Lieve groet Theo Adri







  • 17 Januari 2014 - 12:35

    Jose En Bert:

    Heey Francine, ik sluit me aan bij alle mails van Adri en Theo hierboven, fijne reis verder

  • 19 Januari 2014 - 12:18

    Ria:

    Hoi Francine ik gun je nog veel genieten daar, en vooral dat je dat met ons deelt! Enjoy!

  • 19 Januari 2014 - 13:57

    Leo En Margaret :

    Beste Francine,
    Hebben zojuist je verslagen gelezen. Wat een belevenissen en wat een bijzondere dagen
    maak jij mee. Leuk ook om wat foto`s te zien. Wat een sportvrouw zoals je de berg afkwam en je weer bezig bent. Groetjes van ons twee.

  • 19 Januari 2014 - 21:17

    Lies:

    Hoi Francine,

    Wat fijn dat je zo geniet! En leuk om je verslag te lezen. Je foto's ga ik nog bekijken.
    Ik ben nu al benieuwd naar de rest van je belevenissen.
    Hier is het inderdaag nat en koud.
    Enig pluspunt is dat de dagen weer gaan lengen.........
    Veel plezier!
    Groeten,
    Lies

  • 19 Januari 2014 - 22:18

    Mirella:

    Hola Francine,
    Tambien estuvimos en Puerto Varas y Puerto Montt de paso. Despues de Santiago donde visitamos lo mismo que tu, fuimos a Las Cataratas, que belleza!
    Luego fuimos a Uruguay. Ahora estamos en Buenos Aires y el viernes volvemos a Holanda.
    Tu apenas estas empezando. Te deseamos un viaje muy placentero disfruta de lo que nos brinda la naturaleza.
    Saludos de Henk y Mirella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, IJsselstein

Francine

Ik ben Francine . Reizen is mij hobby. Als vrijwillige fysiotherapeute heb ik al diverse keren kennis gemaakt met Zuid en Midden Amerika : een geweldig wereld deel

Actief sinds 08 Dec. 2013
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 18499

Voorgaande reizen:

08 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: